#header-inner { width: 600px; margin-left: auto; margin-right: auto; } I Mina Speglar: Kerala 2008

Välkommen till min reseblogg!

Hit kommer jag att länka från min ordinarie blogg "Mina Speglar". Tanken är att du ska hitta reseskildringar från olika platser jag har besökt, både avlägsna och nära. Jag kommer att lägga upp bilder, samt ge lite tips och information. Hoppas du blir inspirerad att besöka någon plats. Har du inte möjlighet att resa själv får du gärna drömma dig bort en stund. Välkommen!

Hur använder du bloggen?
I menyraden till höger kan du använda "Leta i den här bloggen" skriv ett sökord t.ex. "Fontana di Trevi" så kommer alla inlägg med ditt sökord att visas. Du kan också använda etikettfunktionen "Resor i världen" om du klickar på ett land så kommer alla inlägg från den resan upp. Det går också bra att använda bloggarkivet, men eftersom jag uppdaterar den här bloggen i mån av tid är inte inläggen publicerade i kronologisk ordning.


måndag 24 oktober 2011

Kerala 2008

I februari 2008 besökte vi Kerala i Indien. Det var precis lika färgstarkt och exotiskt som vi föreställt oss. Jag var på jakt efter en restresa till Egypten för att få lite sol och värme när plötsligt ett sista minuten erbjudande till Kerala dök upp. Sagt och gjort, jag begärde en extra semestervecka och så for vi iväg.
Kerala är Indiens sydligaste provins, den ligger i spetsen, nära Sri Lanka. Klimatet är tropiskt d.v.s fuktigt och mycket varmt. Temperaturen i februari var mellan 27-37 grader i skuggan. Vattentemperaturen var 28 grader.....det gillade jag.


Vi bodde på Lighthouse Beach. Vårt hotell ser ni längst bort i bild, det låg alldeles vid stranden. Utefter stranden gick en promenadväg med små affärer och restauranger. Här kunde man få serverat alla slags nyfångade fiskar, musslor, kräftor och räkor. På stranden var det alltid full aktivitet, bl.a. kunde man betrakta fiskarna som lade ut släpnoter och fiskade på samma sätt som man gjort sedan urminnes tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar