#header-inner { width: 600px; margin-left: auto; margin-right: auto; } I Mina Speglar: Ögonshopping på santorini....

Välkommen till min reseblogg!

Hit kommer jag att länka från min ordinarie blogg "Mina Speglar". Tanken är att du ska hitta reseskildringar från olika platser jag har besökt, både avlägsna och nära. Jag kommer att lägga upp bilder, samt ge lite tips och information. Hoppas du blir inspirerad att besöka någon plats. Har du inte möjlighet att resa själv får du gärna drömma dig bort en stund. Välkommen!

Hur använder du bloggen?
I menyraden till höger kan du använda "Leta i den här bloggen" skriv ett sökord t.ex. "Fontana di Trevi" så kommer alla inlägg med ditt sökord att visas. Du kan också använda etikettfunktionen "Resor i världen" om du klickar på ett land så kommer alla inlägg från den resan upp. Det går också bra att använda bloggarkivet, men eftersom jag uppdaterar den här bloggen i mån av tid är inte inläggen publicerade i kronologisk ordning.


söndag 13 november 2011

Ögonshopping på santorini....

Krukor, fat och annan keramik kan man förstås hitta på Santorini som på de flesta andra ställen runt medelhavet. Det mesta var dock inte tillverkat på Santorini, jag frågade.

Nu är kanske inte jag den rätta personen att göra ett inlägg om shopping. Jag är verkligen ingen shoppaholic, snarare tvärtom. Jag gillar inte att handla......
Men jag är intresserad av konst, hantverk, design och kreativt upplagda skyltfönster. Så jag tittar gärna i affärer.....om inte så för att få inspiration.

Det här shoppade jag, ett par "äkta" Rayban för 10 euro! De är verkligen jättebra, jag är så nöjd med det köpet. Stenarna "shoppade" jag på stranden.

Små "guacher" i "hötorgskonststil" fanns överallt. De var billiga....men inte i min smak. Men hängningen var dekorativ och spännande så därför tog jag en bild.

Mycket krimskrams....men färgrikt och glatt.

De här åsnorna var ju för söta....och vilka mängder!

Den här skyltningen gillade jag....det svänger!

Det fanns många gallerier med mycket bra konst. Men där fick man tyvärr inte fotografera.....
Den här bilden stod på ett staffli på gågatan, den är inte representativ för allt vackert man kunde se inne på gallerierna.

Kläder från olika modeskapare fanns representerade. De här skyltdockorna stod sig bra mot medelhavets blåa bakgrund.

Den här "gubben" satt på ett tak och beundrade utsikten.

Här var det riktigt nära att en katt fick följa med hem till Sverige, men jag behärskade mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar